AmpliTraining'in yan etkileri var mı? Tehlikeli mi?

Yoğun antrenman spor yapacak sağlığa sahip olmayan insanlar, yani sağlık durumları yoğun bir antrenmana izin vermeyen insanlar için tehlikelidir. AmpliTraining tehlikeli değildir ve bilinen geleneksel kas çalışmalarından daha az tehlikeli değildir.  Sadece koruyucudur ve bu nedenle rehabilitasyon çalışmaları için uygundur, ancak AmpliTraining herhangi bir tehlikeye neden olmaz.

Kaç yaşından itibaren AmpliTraining yapılabilir?

Bu konuda uzmanların fikirleri son yıllarda oldukça değişti. Önceden kas çalışmalarına en erken 14 yaşından itibaren başlanması gerektiği söylenirdi. Ancak günümüzde bu duruma farklı bakılıyor.
Temel olarak AmpliTraining’in başka spor türlerini yapabilen veya antrenman şekilleri için uygun olan herkes tarafından yapılabileceği söylenebilir.   Yaş burada sadece sınırlı bir rol oynuyor.
Ancak AmpliTraining çok amaçlı bir antrenman türü olup çocuklar için oyun şeklindeki spor türleri elbette daha uygun olacaktır.

EMS antrenmanında yaş sınırı nedir?

Yukarı doğru her hangi bir sınır yoktur.

Kısa süre önce ameliyat oldum. Dikişlerim ve ağrılarım açısından neleri dikkate almalıyım?

Dikiş yarasının iyileşmiş olması ve hekiminizin spor aktivesi yapmanıza izin vermiş olması gerekir.

Uzun zamandır antrenman yapıyorum - AmpliTraining çalışmamı nasıl daha aktif ve ilginç hale getirebilirim?

AmpliTraining bir oyun sporu değildir. Bu nedenle de çok yönlü değildir. Bununla birlikte farklı hareketlerle, yardımcı aletlerle ve farklı antrenman tasarımlarıyla antrenman akımını farklı kılmak mümkün olabilir.

Hangi aktivitelerle EMS antrenmanımı destekleyebilirim?

Dayanıklılık antrenmanı çok iyi bir ek çalışmadır ve aynı zamanda tüm spor türleri de koordinasyon açısından yüksek oranda katkı sağlayabilir.

İndeks nedir? Ve ben hangisine ulaşmalıyım?

İndeks, antrenman yoğunluğunu mümkün olduğunca objektif olarak ortaya koyan bir rakamdır.  Bunun anlamı, 6 kanalın tamamından çıkarak vücuttan geçen mA değeri toplanır ve bir rakama dönüştürülür. Burada 100 rakamı „çok yoğun bir antrenman“ tanımı için kullanılmıştır. Ancak bu rakam yine de bir ağırlıkta (dambıl) verilen ağırlık bilgisi gibi kesin rakam olarak görülmemelidir. Örn. ayarlanan akım parametreleri çok büyük bir rol oynar ya da cilt direnci/dokulardaki direnç de çok önemlidir – tabiki tampon bölgeler de öyle (yağ vb.). İç çamaşırları ile antrenman yapan biri – kıyafeti doğrudan cildi üzerine giyen biriyle kıyaslandığında indeksin yaklaşık %20’sini çekebilir.
İç çamaşırı giyilmeden yapılan bir antrenman sadece yönlendirme amaçlıdır:
Dayanıklılık indeksi 60 ila 75 arası
güç dayanıklılığı 75 ila 95 arası
Hipertrofi-büyüme 90 ila 110 arası
güç antrenmanı 100’den itibaren
Ama lütfen bunların sadece yol gösterici değerler olduğunu unutmayın. Bu rakamlar bireysel olarak büyük sapmalar gösterebilir.

Kalça kısmında neden bu duygu bu kadar rahatsız edici? Nasıl daha iyi antrenman yapabilirim?

Kalça bölgesi ne kadar kötü çalıştırılmış ise, antrenmanın o bölgede daha güçlü hissedilir. Bu bölgede bu rahatsız edici hissin kaybolması sorunu sadece bir zaman sorunudur. Ancak bazı farklı duruşlarla bu hisse etki etmek de mümkündür. Hiç dayanılmaz durumda ise, çıkışı antrenman başında sıfıra getirerek 5 dakika sonra tekrar ekleyebilirsiniz. Genelde bu rahatsız edici hisler kalça bölgesinde kendiliğinden azalır.

AmpliTraining yapalı bir kaç saat oldu, ancak kaslarımda hala karıncalanma var, ne yapmalıyım?

AmpliTrain akımı orta frekanslı bir akımdır ve dokuları aktive ettiği bilinmektedir. Bu durum hücre membranlarında sürekli bir depolarizasyon ile oluşturulur ve içinden akım geçen tüm hücrelerin metabolizmasının optimize edilmesi sağlanır. Bu etki antrenman sonunda sona ermez, aksine bir süre daha devam eder. Bu da bazı insanların dokularında belirgin bir karıncalanma hissi oluşturur.

Elektrikli impulslar sinir sistemime zarar verebilir mi?

İnsan vücudunda meydana gelen işlevlerin büyük bir bölümü elektrik impulslarıyla kontrol edilir ve bu işlevler mümkün kılınır. AmpliTrain® bu etki prensibiyle söz konusu akımları sadece antrenman için kullanır.  Sinir sistemi bu hafiflemeden istifade eder.

Herkes AmpliTraining yapabilir mi?

Öncelikle spor yapacak sağlığa sahip olan herkes AmpliTraining yapabilir. Spor yapacak sağlığa sahip olmayan kişiler de AmpliTraining’i kullanabilir, ancak bu kişilerin sadece eğitimli bir uzman eşliğinde çalışması gerekir.

Akım kalbime zarar verir mi?

Hayır. AmpliTrain® içinde kullanılan akım çok zayıf olduğundan ve kendi doğası gereği kalbinize etki etmeyecek seviyededir. Buna ek olarak, kalp kesesi tarafından kalbin bu tarz etkilere karşı izole edilmiş olması da dikkate alınmalıdır. AmpliTrain® akımı organ kasları üzerine değil iskelet kasları üzerine etki eder ve aynı şekilde kalp kaslarına etki etmez.

Antrenman sırasında neler yapmalıyım?

Antrenman sırasında önemli olan tek nokta mümkün olduğunca iyi (dik ve eğimi düzeltici) duruş sergilenmesidir. AmpliTraining çok etkili bir kas antrenmanı olduğu için çok hızlı sonuç alınmasını sağlar. Antrenmanı sürekli kötü, kambur bir duruşla yaptığımızda bu yanlış duruşu kas yapısı olarak sabitlemiş oluruz. Bilinçli bir duruşla antrenman yapıldığında, tam aksi yönde olumlu sonuçlar alırız ve duruşumuz çok hızlı şekilde düzelir.